torsdag 18. april 2013

Jeg er i gang!

I dag har jeg ordnet med en bøtte som resten av familien kan bruke til å legge matavfallet i. På lokket har jeg skrevet en beskjed, som jeg håper at de følger.

Det var ikke meningen at bildet skulle komme denne veien... Jeg får se om jeg klarer å få snudd det...
Her er grønnsaksavfallet fra dagens middag. Det ser jo nesten delikat ut. Selv om det nå er gøy å få avfall i komposten, så er jo målet å kaste minst mulig matavfall. Men en kan jo ikke spise paprikastilker og purrerøtter. Jeg føler meg neste litt gjerrig når jeg står og skjærer til grønnsakene. Hadde litt dårlig samvittighet for alt jeg kastet. Kanskje jeg kunne ha kokt kraft på purreavskjæret... Tidligere i sesongen har jeg sådd frø fra tomater og paprika fra butikken. Men jeg kan jo ikke så alle paprikafrøene. De grønne vil ikke spire, og det er måte på hvor mange paprikaplanter jeg trenger... Men nå skal det jo få et nytt liv som jord, etter en runde i komposten.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar