mandag 22. april 2013

Nå venter jeg spent på en grønnere kaffeløsning

Nå har jeg surfet litt rundt på nettet og funnet frem til to miljøinvesteringer for min daglige kaffe. Dette vil også støtte opp om komposteringen av kaffegruten.

Den ene tingen som jeg har bestilt, er refiler til kaffemaskinen. De kan en selv fylle med ønsket kaffe. Etterpå er det bare å tømme gruten i komposten og vaske refilene. Det er jo genialt.


Det andre, som jeg har bestilt fra samme sted, ser ut til å være en genial løsning for de ferdige kapslene  fra Nespresso. Jeg vet ikke om den passer til andre merker, som de fra Friele. Tror egentlig ikke det, siden de er i plast. Nespresso sine er jo i aluminium.
Den skal rett og slett trykke ut gruten og presse kapselen sammen. Så kan en kompostere gruten og resirkulere aluminiumen.
Jeg skal komme tilbake til mine erfaringer med disse to produktene når de kommer i posten og kaffen er klar. 

1 kommentar:

  1. Wow er bra å være tilbake med eksen min igjen, takk Dr Ekpen for hjelpen, jeg vil bare gi deg beskjed om at du leser dette innlegget i tilfelle du får problemer med kjæresten din og fører til skilsmisse og du ikke Ønsker skilsmissen, er Dr Ekpen svaret på problemet ditt. Eller du er allerede skilsmisse og du vil fortsatt at han / hun skal kontakte dr. Ekpen stavebeslåingen nå (ekpentemple@gmail.com), og du vil være glad for at du gjorde det

    SvarSlett