tirsdag 23. april 2013

Jeg ser verden med nye øyne...

Etter at jeg for alvor begynte å kompostere ALT matavfall i heimen, har jeg begynt å se på alt matavfall i hverdagen med nye øyne. Det er ressurser som bør utnyttes.
Jeg var på vei til butikken for å kjøpe meg noe mat, da jeg var innom arbeidsplassen til min mann. Der lå det noen bananer som fristet. Jeg fikk øye på flere bananskall i søppelbøtta, samt et par epleskrotter. Jeg kunne ikke la det ligge, jeg måtte ta det med meg hjem for å kompostere det.


Så nå ligger dette matavfallet øverst i kompostbøtta med en håndfull strø over. Bøtta er satt på vaskerommet, og der skal den stå i to uker for at avfallet skal fermenteres. I mellomtiden har jeg funnet frem den andre bøtta. Den eneste bekymringen min er at jeg ikke tror at det holder med to bøtter. Jeg brukte bare en uke på å fylle oppi den første bøtta. Avfallet hadde fremdeles ingen lukt i dag. Men det blir jo spennende å følge prosessen de to neste ukene.



2 kommentarer:

  1. Jeg er imponert over hvor produktiv du har vært på bloggen din.

    Kjempeflott:)

    SvarSlett
  2. Takk! Jeg synes at det både er spennende å blogge og reflektere over komposten og matavfallet.

    SvarSlett